Jom Tukar Cara Hidup Kita !

5 Keburukan Crash Diet (Diet Mendadak)
by Kevin Zahri.

this site never fail to increase my knowledge about healthy lifestyle. tak rugi pun kalau kita surf website ni daripada dok layan kpoppp je. #eh HAHA. no offense, saya pun peminat Kpop tegar okeh. cuma dah kurang sikit. :P


nak diet, bukan dengan cara tak makan. tu bukan diet, tu bunuh diri. =.=" 
dengan stalk website Kevin Zahri tu, banyak ilmu pasal macam mana nak seimbangkan input kalori n output kalori lah, makan macam mana yang boleh buat kita jadi gemuk atau tak lah dan banyak lagi lah! betul jugak cakap dia, tanpa ilmu, tak kan menjadi diet tu tahu tak?


plus kat website dia tu, ada banyak cerita-cerita yang bagi inspirasi kat sesiapa yang nak kurangkan berat badan. lepas baca cerita-cerita diorang tu, aku sedar, aku tak boleh nak letak dalam kepala ni untuk jadi kurus slim macam Fazura (just because i like her) dalam masa dua tiga bulan jer. cara macam tu akan makan diri kita in the end. 


jadi sekarang ni, aku akan clearkan mindset aku, change my lifestyle (hopefully it will work and last forever) and live a healthier life. :D

No comments: