JB & Lion City Trip

hola ! got chance to update this lil blog tonight. ^^

dari hari khamis malam sampai lah pagi Selasa, i was on my vacation with my family at Johor Bahru and Singapore. we went to JB by train and it was my first time experiencing sleeping in bed-section so it was exciting! we can read books, listen to musics, eat on our bed and enjoyed the privacy moments since the bed has curtains and we could close it to turn into bed lookalike. :D

so we actually went to JB for my cousin's wedding. the wed is on Sunday but we went two days earlier to help with the preparation + wanted to have a good short holiday for our big family. serious said, memang dah lama sangat kami keluarga besar Hjh Zainab(Allahyarhamah) ni tak betul-betul berkumpul sesama kami. well,except for raya but still,it's different. so, bila dah ramai berkumpul ni, ada je lah plan nak gi jenjalan etc.

on saturday, pagi lagi semua headed to Masjid Jamek Pasir Gudang untuk majlis akad nikah. cara akad nikah orang Johor ni memang unik and lain dari yg lain. kebetulan pula sepupu aku ni kahwin beramai-ramai, ada la dalam enam pasangan yg kahwin hr sama. Cara Tok Kadi tu handle akad nikah tu macam tengah hoskan show kat tv je. haha.

all the grooms kena duduk depan tok kadi. #neves

lepas je majlis akad nikah, terus headed home and makan-makan. kami-kami yang remaja ni dok plan la aktiviti lepas zohor. nak gi bowling and tgok wayang katanya. haha. lepas separate and merehatkan badan seketika, aku pon balik jugak ke banglo yg maksedara aku temporary rent kn tu ( sebab rumah sepupu aku xleh muat ramai,kami terpaksa duduk tempat lain). lepas get ready apa sume, aku pon tunggu la sepupu aku dtg amik. tunggu punya tunggu, kul 6 baru diorang sampai.! rupa-rupanya semua tertidur sebab letih! haiz -.- apa-apa pun. kami bertolak tgok wayang kat Jusco Tebrau and balik kul 12 malam. bila balik tu,terus buat kerja sebab takut kena marah ngan mak-mak sebab tak buat keje. :P tapi masa lepas tengok wayang cerita Ombak Rindu tu, semua pakat gelak at each other sebab even sepupu aku yang laki pon dok nangis dalam panggung sebab sedih! Aaron Aziz hensem,macho+tough. hensem gila babas lah. HAH.

esok plak lepas majlis bersanding ended at 6pm, kami plan nak kuar skali lagi. ayah aku ajak mandi kolam kat kawasan kami sewa tu. malam tu kul 8 lebih sume pakat pakai baju nak mandi kolam, ada la dalam 5 buah kereta, semua warna putih, berkumpul dekat kawasan resort tu. punya lah semangat semua nak mandi kolam, last-last kolam tu tutup! hahahaha. semua tukar plan nak gi main bowling dekat Kompleks Pasir Gudang. dan maybe it's my own luck, i got to listen to Black's Live voice and I Love it. :D jarang weyh aku nak recognised Malaysia's singers' voice. :P kami main until 2330 gitu and i got 3th place out of 8. huhu^^ malam tu mostly spupu spapat lelaki tido kat banglo sewa tu. :D


our big happy family !


esok pagi, ayah aku check-out the bungalow and we entered the Lion City !! memang superb, unique and CLEAN. aku respek Singaporean for their standard of living. semua nampak hi-tech jer. tapi xsempat nak masuk Universal Studio Singapore. :'(


kbye,esok ada kuiz. nty update with picturess.

No comments: